اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

مدیرکل دفتر طرح‌ها و مطالعات فنی و شهری شهرداری مشهد خبر داد

بهسازی بیش از یک میلیون متر‌مربع از معابر شهر مشهد

مدیرکل دفتر طرح‌ها و مطالعات فنی و شهری شهرداری مشهد از بهسازی بیش از یک میلیون مترمربع از معابر شهر خبر داد.

بهسازی بیش از یک میلیون متر‌مربع از معابر شهر مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، ساسان نورین‌مقدم گفت: براساس آمارهای به دست آمده از مناطق شهرداری مشهد، بالغ بر6 میلیون مترمربع از معابر بالاتر از 30 متر در مشهد وجود دارد که یک میلیون و 200 هزار مترمربع از مجموع این معابر در طول این مدت بهسازی شدند.

مدیرکل دفتر طرح‌ها و مطالعات فنی و شهری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه از سال 87 کار طراحی و رفع موانع و دست‌اندازها در سطح پیاده‌روها آغاز شده، بیان کرد: در ابتدا این کار با همکاری تعدادی از دانشجویان رشته‌های معماری و شهرسازی رخ داد، با ابتکاری که شکل گرفت، با سنجش پارامترهایی کار آغاز شد و رفته رفته کار کیفی شد.

وی با تاکید بر اینکه پیاده‌روسازی به صورت مستمر در دست اقدام قرار دارد، افزود: نزدیک به 10 سال از شروع نهضت پیاده‌روسازی یا بهسازی پیاده‌رو ها در مشهد می‌گذرد و کار با فراز و فرود طی این مدت ادامه داشته است.

نورین مقدم اعتبارات بهسازی را تشریح کرد و گفت: اعتبارات بهسازی از سال 87 تا 92 از 2 میلیارد تومان به 40 میلیارد تومان افزایش یافت، اما در سال 92 این مهم از اولویت‌های کاری خارج شد و اعتبارات در این بخش به 17 میلیارد تومان کاهش یافت.

مدیرکل دفتر طرح‌ها و مطالعات فنی و شهری شهرداری مشهد با اشاره به پیامد پیاده‌روسازی و بهسازی فضاهای شهری، اضافه کرد: رونق رفتارهای اجتماعی و ایجاد فرصت حضور پیاده در معابر شهری نتیجه توجه به بهسازی پیاده‌روها است که سبب رونق و نشاط شهری می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه بهسازی پیاده‌روها در مدیریت جدید شهری در دستور کار قرار گرفته، ادامه داد: امیدوارم با تمهیداتی که پیش‌بینی می‌شود و مورد توجه مدیریت شهری و شورای شهر قرار دارد، بتوان این موضوع را با قوت تداوم بخشید.

نورین‌مقدم خاطرنشان کرد: در بهسازی پیاده‌روها به موقعیت اجتماعی و جغرافیایی مناطق توجه نشده و تنها سعی شده سطح برخورداری مردم مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ 70031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول